Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybová aktivita u osob s RS: Vliv epidemie koronaviru na pohybové aktivity a rehabilitaci
Šulcová, Anna ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Kövári, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem epidemie Covid-19 na pacienty s roztroušenou sklerózou, především se zaměřuje na dopady na jejich pohybovou aktivitu. Cílem práce je zjistit, zda a jakým způsobem změnily osoby s RS své pohybové aktivity během epidemie. Dále bylo zjišťováno, zda se změnil výběr aktivity a intenzita a četnost jejího provádění. Část otázek se zabývala obavami z nemoci Covid-19. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky o diagnóze, je více zaměřena na rehabilitaci a pohybovou aktivitu pacientů. Praktická část se věnuje výsledkům získaným prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl realizován v rámci mezinárodní studie zaštítěné mezinárodní odbornou společností RIMS (Rehabilitation In Multiple Sclerosis). Do studie se zapojilo několik evropských států, včetně České republiky. Dotazník byl vzhledem k epidemii rozšířen online formou a sběr odpovědí probíhal od prosince 2020 až do června 2021. Výzkumný vzorek tvořilo 265 osob. Data jsou zpracována formou tabulek a grafů. Výsledky ukázaly, že 233 pacientů se před Covid-19 věnovalo nějaké pohybové aktivitě. V souvislosti s epidemií tento počet klesl na 214 osob. Tedy pacientů, kteří zcela přestali se svojí pohybovou aktivitou, byla menšina (19). Spíše se změnila míra intenzity a četnost provádění. Dále byla pozorována změna...
Obavy rodičů dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol
MRÁZOVÁ, Barbora
Bakalářská práce zjišťuje, jak rodiče nahlíží na vstup dvouletých dětí do mateřských škol. Zabývá se obavami rodičů dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol a zjišťuje, co si rodiče o této problematice myslí do budoucnosti. Teoretická část se zabývá ranou péčí o dítě, raným dětstvím, vztahem dítěte k matce a ostatním lidem, a rodinou. Ve výzkumné části hledá autorka prostřednictvím smíšeného výzkumu odpověď na výzkumný problém: Jaké obavy mají rodiče dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol. Autorka provádí kvalitativní výzkum pomocí interview. Vyhodnocením získává podklad pro položky kvantitativního šetření. V závěru autorka komparuje vyhodnocení obou šetření. Autorka naplňuje cíle bakalářské práce a prezentuje odpovědi na výzkumný problém.
Determinanty zájmu o životní prostředí
Vrbíková, Lucie ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce "Determinanty zájmu o životní prostředí" je kvantitativní analýzou, která se zabývá vlivy na postoje a chování k životnímu prostředí. Konkrétně jsou zkoumány determinanty environmentálního zájmu, škály nového ekologického paradigmatu, proenvironmentálního chování a ekologického aktivismu. Využívána jsou k tomu data z mezinárodního šetření "International Social Survey Project Environment III" z roku 2010. Z analýzy vyplynuly jako silné prediktory především kulturní regiony respondentů a vzdělání. Nejsilnější zájem o životní prostředí mají obyvatelé západní Evropy a anglicky mluvících zemí, naopak nejslabší je v postkomunistických státech východní Evropy. Postmaterialisté a obyvatelé bohatších a vyspělých států mají silnější environmentální zájem a i více věří, že věda a pokrok vyřeší ekologické problémy. Silným determinantem je také vnímání důsledků ekologických problémů na běžný život, čímž trpí převážně mimoevropské lokality. Odpad k recyklaci nejčastěji třídí v západní Evropě a anglicky mluvících zemích. Silná kladná závislost je mezi nejvyšším dokončeným vzděláním a environmentálním zájmem i ekologickým aktivismem, u šetření přírodních zdrojů je slabší vazba.
Náhradní rodinná péče - žadatelé o NRP a jejich obavy
Tůmová, Kateřina ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá náhradní rodinnou péčí se zaměřením na obavy žadatelů o náhradní rodinnou péči. V teoretické části jsou nejprve charakterizovány jednotlivé formy náhradní rodinné péče, jako úvod do daného tématu. Dále jsou předloženy důvody opuštění dítěte včetně komparace vlastního empirického průzkumu důvodů žen vzdávajících se svého dítěte a empirického průzkumu publikovaného Z. Matějčkem. Práce se dále věnuje důvodům žadatelů o náhradní rodinnou péči a jejich motivací k přijetí dítěte do své péče. Dále jsou nastíněna možná úskalí náhradní rodinné péče a obavy žadatelů o náhradní rodinnou péči. V praktické části je předloženo empirické šetření mapující obavy žadatelů o náhradní rodinnou péči a kontrolní skupiny. Bakalářská práce si klade za cíl zmapovat preferenci formy náhradní rodinné péče a zmapovat obavy žadatelů o náhradní rodinnou péči a kontrolní skupiny. Práce přináší zajímavá zjištění ve stanovených cílech, dále komparaci žadatelů o náhradní rodinnou péči a kontrolní skupiny včetně srovnání s dostupnou literaturou. Klíčová slova Náhradní rodinná péče, žadatelé o náhradní rodinnou péči, obavy, úskalí
Postoje učitelů ZŠ k legislativním změnám ve vzdělávání žáků se SVP
Kligerová, Lucie ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu postojů učitelů základních škol z okresu Trutnov k inkluzivnímu vzdělávání. Teoretická část se věnuje osobám se speciálními vzdělávacími potřebami, právnímu zakotvení, inkluzivnímu vzdělávání a výuce, systému kurikulárních dokumentů a poradenskému systému v České republice. V praktické části byly zjišťovány postoje učitelů základních škol z okresu Trutnov ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Především míra informovanosti učitelů, jejich obavy a připomínky k novele školského zákona. Byly využity metody dotazníku a rozhovoru. Jedná se tedy o kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA inkluzivní vzdělávání, inkluzivní výuka, učitel, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, postoje, obavy, informovanost, přínos
Interakce osob bez přístřeší se společností
DVOŘÁKOVÁ, Denisa
Tato práce se zabývá interakcí osob bez přístřeší se společností. Cílem této práce je zjistit pohled sociálních pracovníků na osoby bez přístřeší, kteří jsou s nimi v každodenním kontaktu. Problematikou osob bez přístřeší jsem se věnovala a důkladně popsala v teoretické části. Tuto problematiku jsem zpracovala kvalitativním výzkumem, pomocí metody dotazování. Techniku, kterou jsem použila, byly polostrukturované rozhovory. Rozhovory jsem dělala se sociálními pracovníky Kontaktního centra Prevent a odboru sociálních věcí na Magistrátu města České Budějovice. Rozhovory jsem vyhodnocovala metodou otevřeného kódování. Výzkumem jsem zjistila, že sociální pracovníci vnímají osoby bez přístřeší jako bezradné lidi, kteří potřebují pomoci. Snaží se o změnu jejich současné životní situace, pohlíží na ně bez předsudků a sociální pracovníci jsou jediní, kteří je neodsuzují a chápou situace, v nichž se právě nacházejí. Dále jsem zjistila, že sociální pracovníci mají více obav než motivací během práce s těmito osobami. Vypracovaná bakalářská práce a získané poznatky z ní, mi pomohly změnit můj názor na to, jaký postoj mají sociální pracovníci vůči osobám bez přístřeší. Domnívala jsem se, že vnímají tyto osoby jako lidi, kteří si za svou situaci mohou sami. Vyhodnocením výsledků z rozhovorů se tato má myšlenka vyvrátila. Na problematiku osob bez přístřeší neexistuje jednoznačný návod, jak vrátit tyto osoby zpět do společnosti. Doufám, že tato práce pomůže společnosti poupravit názor na osoby bez přístřeší.
Obavy pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Rezek, Tomáš ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma obav, které prožívají pracovníci nízkoprahových klubů pro děti a mládež při své přímé práci. V teoretické části je vymezena služba NZDM, popsány její principy, cílová skupina, metody a ochranné mechanismy práce. Dále je rozpracováno téma pracovníků v této službě. V souvislosti s tématem práce je rozvedeno téma obav a strachu. Výzkumná část pomocí interpretativní fenomenologické analýzy A. Smitha zjišťuje, jak pracovníci NZDM své obavy prožívají a jaké jim dávají významy. Z analýzy vyplývá, že významné je pro pracovníky prožívání frustrace, nejistoty a odmítnutí. Prožívání obav se odehrává na pozadí vlivů jejich osobního života, na poli uživatelova světa, vztahu s uživatelem, prožívání kompetentnosti, nároků pracovního prostředí a dalších. Ve fenoménu obav jde pracovníkům o bezpečí a vlastní hodnotu. Analýza nalézá výpovědi o strategiích, které pracovníci při zvládání obav využívají. Vyrovnáváním se s obavami získávají pracovníci pocit změny v jejich sebepojetí.
Obavy učitelek mateřských škol při přijímání dvouletých dětí do mateřských škol
ŠPEILOVÁ, Marcela
Bakalářská práce pojednává o obavách učitelek mateřských škol z přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. V teoretické části se věnuji vývojovému období dítěte v raném dětství, charakteristic-kým jevům a specifikům tohoto období. Dále se zabývám možnostmi péče o tyto děti a osobností předškolního pedagoga. V praktické části použiji metody smíšeného výzkumu. Metodou osobního rozhovoru s učitelkami mateřských škol a dotazníkovým šetřením budou zjišťovány obavy učitelek mateřských škol z přijímání dvouletých dětí do mateřských škol.
Postoje učitelů ZŠ k legislativním změnám ve vzdělávání žáků se SVP
Kligerová, Lucie ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu postojů učitelů základních škol z okresu Trutnov k inkluzivnímu vzdělávání. Teoretická část se věnuje osobám se speciálními vzdělávacími potřebami, právnímu zakotvení, inkluzivnímu vzdělávání a výuce, systému kurikulárních dokumentů a poradenskému systému v České republice. V praktické části byly zjišťovány postoje učitelů základních škol z okresu Trutnov ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Především míra informovanosti učitelů, jejich obavy a připomínky k novele školského zákona. Byly využity metody dotazníku a rozhovoru. Jedná se tedy o kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA inkluzivní vzdělávání, inkluzivní výuka, učitel, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, postoje, obavy, informovanost, přínos
Psychohygiena a relaxační metody v práci učitelů a žáků
Kantnerová, Marcela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Má bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části se zabývám stresem, stresovými reakcemi a všemi atributy s tím spojenými (projevy stresu po stránce fyzické, emoční atd.) obecně v životě člověka, dále pak v životě učitele a žáka. Dále pak v této části představuji různé relaxační metody a techniky využitelné právě v zátěžových situacích různého typu. Hlavním cílem druhé části mé práce, tj. praktické části bylo zjistit, zda by učitelé a žáci na středních odborných školách uvítali zavedení relaxačních chvilek v době trvání 5-10 minut do výuky, dále zda by učitelé uvítali malý metodický zásobník relaxačních chvilek, či zda by byli ochotni absolvovat muzikoterapeutický kurz či výcvik. Na získání odpovědí na tyto otázky jsem použila mnou vytvořené dotazníky. Dotazníky byly určeny pro učitele středních odborných škol a žáky působící ve 4. ročníku střední odborné školy. Výsledky ukázaly pozitivní přístup k relaxačním technikám ve výuce, jak ze strany učitelů, tak žáků. V práci jsem také uvedla svůj návrh na metodický zásobník krátkých relaxačních chvilek. KLÍČOVÁ SLOVA: psychohygiena, relaxace, stres, úzkost, obavy, relaxační metody (progresivní a imaginativní), muzikoterapie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.